en vinnare

Hittade något smart när jag kollade efter mental träning :)

- en vinnare vet också att konkurrensen där ute hårdnar för varje dag och min träningsinsats idag kanske inte räcker i morgon. Jag måste jobba vidare på att förbättra alla mina kvaliteter och vara lyhörd och ödmjuk för nyheter inom träning, men akta sig för att direkt hoppa på alla nya trender som kommer.

- en vinnare har sedan länge insett att det går inte att vinna varje tävling eller varje match. Det viktiga är att inte tappa det långa perspektivet och i alla lägen kunna säga "att jag gjorde mitt allra bästa".

- en vinnare lär sig hela tiden nya saker, tar varje tillfälle i akt att lära sig av misstag eller förluster.
Hur ska jag agera nästa gång så att detta inte upprepas?

- en vinnare har en attityd som utstrålar optimism och entusiasm. En vinnare fastnar inte i det som har varit utan ser hela tiden framåt eftersom man vet att det går inte att göra om det som redan har skett. Däremot vet en vinnare att det går att påverka allt som sker framåt i tiden.

- en vinnare omger sig med personer som stöttar och uppmuntrar och undviker personer som stjäl energi och dödar drömmar.

- en vinnare har roligt och känner glädje och tacksamhet över att få förmånen att vara frisk och kunna utöva sin idrott oavsett på vilken nivå det än gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0