Världsskratt dagen? Frufridagen?

jaa jag satt och kollade i en tidning häromdagen på tåget. Asså vet ni hur många konstiga dagar det finns på vårt år?

Som nu på lör är det "frufri-dagen" . Jag tycker den är lite otydlig ;) betyder det att männen ska slippa sina fruar eller att fruar ska slippa vara fruar (så männen får göra allt) hmm. Vad tror ni?

För att vara lite alvarlig så den 27 januari är det förintelsens dag. Uch vad hemsk, ska man sörja hela den dagen dÅ?

Den 14 mars, så är det Pi-dagen. Ni vet de i matte (3,14). Men asså hur ska man fira detta `? räkna med pi hela dagen eller?, nej  tack ;) Så onödig dag :P

Den 22 April är det jordens dag. Men är det jorden liksom universum och det eller jorden i blomkrukan man ska fira?

En rolig dag är den 3 Maj, då ska man skratta. Det är nämligen världsskratt dagen ;). Kan vara bra för dig som vaknar och inte vet om varför alla skrattar. Bli inte irriterad, tänk de är ju världskrattdagen ;)

den 31 oktober ska ni vara snälla mot era grannar, tror jag. Det är Grannens dag. Antingen så ska man komma med en god kaka och gratta på dagen. Eller så ska grannarna ge ut all sin hämd på en dÅ? hmm blir spännande att se var mina grannar gör :P

gillar ni ostkaka? ja då är det den 14 november ni ska längta efter, Ostkakansdag. JAg menar varför finns det då inte kladdkakansdag eller chokladpuddingensdag? Ajja Ostkaka- dangen är det iallfall ;)

haha den 19 nov då. Gissa vad det är för dag då? joo internationella toalett dagen, jag menar till vilken nytta? Vad ska man göra denna dageN?

Den 21 nov är det världhejar-dagen. Detta är den dagen som man fattar mest av ;) 21 nov ska du nämligen säga Hej till minst tio st. Gör man inte det redan?

Jahiopp sen var det slut med min lektion om våra konstiga dagar. Hoppas ni har lärt er lite nytta ;:P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0